Sabtu, 12 Jun 2010

Lambang parti for ALL

Lagu Tema Pas



By albanjari at Friday, June 11, 2010, 3:47 PM

" PAS akan membenarkan penyokong bukan Islamnnya bertanding menggunakan lambang parti itu pada pilihan raya umum yang akan datang, bagaimanapun mereka hendaklah fahami ajaran Islam serta bermoral tinggi,"

kata Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjelaskan antara syarat-syarat yang melayakkan pemilihan golongan itu. Beliau berkata keputusan itu dibuat pada mesyuarat majlis syura - badan tertinggi dalam parti itu - kelmarin.Abdul Hadi bagaimanapun berkata jumlah kerusi dan kawasan pilihan raya yang diperuntukkan bagi golongan itu setakat ini masih dikenalpasti.

Ditanya kemungkinan tindakan PAS itu bakal menyebabkan pertindihan dengan calon PKR dan DAP, Abdul Hadi yakin akan adanya persefahaman dalam antara ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat berhubung keputusan itu.

"Kita akan tanding di tempat PKR dan DAP tidak bertanding," katanya kepada media selepas merasmikanmuktamar PAS ke-65 bertemakan "Islam Adil untuk Semua" di Pengkalan Chepa, di Kelantan.

Ditanya tentang mekanisme PAS bagi mengelakkan calon bukan Islam mereka melompat parti, Abdul Hadi berkata kesemua calon dikehendaki mengadakan iqrar atau perjanjian dengan parti.


Tiada ulasan: