Ahad, 13 Jun 2010

3 Kitab Mengutuk Yahudi

cengkaman Zionis Yahudi bertapak kuat di Amerika, dan membuat negara Uncle Sam menjadi sekutu utama negara Zionis Israel. Amerika juga merupakan sumber utama kewangan negara rasis itu. Terbukti, sumber dasar pendukung kewangan ekonomi Israel itu datang dari Amerika.

Di antaranya, penyumbang dari bangsa Yahudi yang kaya-raya, organisasi-organisasi pemegang dana, pemerintah Amerika, baik di kongres mahupun di white house, media massa, terutama New York times, Hollywood, dan jaringan-jaringan utama televisyen, dan para pengerusi persyarikatan dagang. Dan 30% multi-jutawan dan milionaire Amerika adalah orang Yahudi. Bahkan, rancangan dan pelaksanaan strategi perang Amerika juga berada di tangan orang-orang Zionis Yahudi di Pentagon.

Bukan hanya itu, semua agensi berita dunia juga berada dalam cengkaman Yahudi. Seperti agensi berita Reuter, milik seorang Yahudi, Julius Paul Reuter. Hashet News Agency di Prancis dipegang oleh seorang Yahudi, Horas Winalli. Agensi berita rasmi Havas di Prancis dipegang oleh seorang Yahudi, Charles Louis Havas.

Surat khabar nombor satu, The Time, adalah milik seorang Yahudi, Alfecont Northclif. The Daily Teleghraph milik Yahudi, Moris Levis. The Economict adalah cengkaman Yahudi yang dikuasai oleh Isaac Deutscher.

Di antara penerbitan Amerika juga berada di bawah tangan Yahudi, seperti Wall Street Journal, Daily News, dan New York Time adalah milik Yahudi, Adolf Osh. The Washington Post juga milik Yahudi, Yogin Mier. Begitu juga majalah Time dan majalah Newsweek kepunyaan Yahudi, Malcolm Mier.

Segala sumber kewangan dunia dan pelbagai lapangan bisnes internasional tidak terlepas dari tangan-tangan Yahudi. Bahkan sistem riba di dunia perbankan juga berada di bawah kendalian Yahudi.

Melihat kepada kekuasaan cengkaman Yahudi, tidak mustahil lahir golongan yang taksub dengan pencapaian Yahudi dalam menguasai seluruh dunia, maka manusia sekarang seharusnya sedar atau disedarkan bahawa kepintaran Yahudi itu adalah kepintaran merosakkan, dan kepintaran perosak inilah yang membuat mereka maju di dunia ekonomi. Terdapat kajian telah mengakui bahawa hasil kewangan Yahudi yang melimpah itu diperoleh dengan pelbagai penipuan dan dosa di seantero dunia ini.

Manusia sekarang perlu mengetahui secara total watak dan karakter yang sebenarnya pada diri bangsa Yahudi. Pernyataan kitab suci (Alquran, Taurat, dan Injil) dapat dijadikan pegangan dalam memahami sifat bangsa yang telah gagal membunuh Nabi Isa itu.

Kutukan Daripada Al-quran
Sebagai kitab suci umat Islam, Al-quran telah menerangkan karakter dan sifat bangsa Yahudi. Alquran mengutuk prilaku Yahudi yang tidak mengendahkan ajaran agama yang dibawa oleh Nabi Musa dan Nabi Isa. Al-quran menegaskan, Yahudi Israel itu adalah bangsa yang kafir (ingkar) kepada Allah SWT dan kepada para rasul.

Dan bangsa Yahudi itu juga mendustakan wahyu dari langit (al-Nisa’: 155, al-Ma’idah: 13, 64, 70, Ali Imran: 78, 181, al-Baqarah: 75, 79). Kitab suci Alquran juga menjelaskan bahwa kaum Yahudi itu bersifat munafik (al-Baqarah: 14-15, 44, Ali Imran: 167).

Bukan itu sahaja, Al-quran juga mengatakan bahwa bangsa Yahudi Israel itu suka menyembunyikan fakta kebenaran (al-Baqarah: 42, Ali Imran: 71). Yahudi juga bersifat dengki dan takabbur (al-Baqarah: 105, 109, al-Nisa’: 51, 53, 54, al-Ma’idah: 82, Ali Imran: 118, 120).

Kutukan Daripada Taurat
Taurat merupakan kitab suci yang diturunkan kepada Nabi Musa yang ditujukan kepada bangsa Yahudi. Tetapi, Taurat juga melabelkan sifat buruk kepada Yahudi. Taurat menerangkan, bangsa Yahudi itu pernah melakukan murtad atau berpaling dari ajaran Nabi Musa, dan pemurtadan itu terjadi di negeri Horeb (Kitab Ulangan 9: 7, 12-15). Taurat juga menegaskan bahawa Yahudi itu bangsa yang bersifat khianat (Kitab Ulangan 32: 19).

Taurat juga menjelaskan, bangsa Yahudi itu adalah bangsa yang bodoh, bukan bangsa yang pintar (Kitab Yeremia:4: 22). Sebahagian orang menganggap Yahudi itu bangsa yang pintar dengan pelbagai penemuan yang mereka lakukan.

Namun orang Yahudi lupa, bahawa pelbagai ilmu teknologi yang berkembang kini tidak terlepas dari keberhasilan yang dilorongkan oleh para sarjana Islam dari pelbagai negeri di masa keemasan pemerintahan Islam, dan mereka bukan bangsa Yahudi.

Kutukan Daripada Injil
Kitab Injil merupakan kitab suci yang dibawa oleh Nabi Isa yang juga ditujukan kepada kaum Yahudi. Nabi Isa pernah mengutuskan 12 orang Rasul kepada kaum Yahudi yang dia sebut sebagai domba yang hilang atau sesat dari Bani Israel (Matius: 10:6).

Nabi Isa juga menyebutkan bangsa Yahudi itu bagaikan serigala, dan dia mengingatkan kepada para utusannya berlaku cerdik seperti ular, dan tulus seperti merpati (Matius: 10:16). Bahkan Nabi Isa juga pernah menyebut kaum Yahudi itu sebagai keturunan ular yang bersifat jahat (Matius: 12:34). Nabi Isa juga mengakui bahawa kaum Yahudi itu pembunuh para nabi (Matius: 23:37).

Angkaranya
Syeikh Abd al-Sattar Abdullah Sa’id, dalam bukunya Ma’rakah al-Wujud Baina al-Quran Wa al-Talmud, menerangkan sebenarnya kaum Yahudi berpegang pada kitab Talmud yang mereka panggil sebagai penafsir kitab suci Taurat.

Menurut Yahudi, isi kandungan Talmud itu adalah ucapan Nabi Musa, dan ucapan Nabi Musa itu terus disampaikan melalui lisan hingga generasi ke-40. Kemudian, ucapan lisan Nabi Musa itu ditulis, dan disebut dengan Talmud.

Kitab Talmud ini dianggap sebagai kitab syariat dan adab bagi kaum Yahudi. Tetapi pengajaran yang terdapat dalam kitab Talmud itu penuh dengan pelbagai pengajaran yang tidak dapat diterima oleh akal. Di antaranya ialah pengajaran para pendeta Yahudi itu tidak boleh dilawan, sekalipun atas perintah Tuhan.

Talmud juga mengatakan bahawa Tuhan lebih mencintai Yahudi daripada malaikat. Dalam kitab Talmud juga disebutkan, Yahudi adalah bangsa pilihan Tuhan yang layak hidup abadi, sedangkan bangsa lain itu bagaikan keldai sahaja. Pemikiran ideologi perosak yang terdapat dalam kitab Talmud inilah sebagai punca kerosakan yang dilakukan oleh kaum Yahudi hingga hari ini.

Tiada ulasan: